Ana içeriğe atla

Çağrı merkezi operasyonunda beş tutuklama


İzmir'de düzenlenen operasyonda, kurdukları çağrı merkezi ofisleriyle vatandaşları dolandırarak vurgun yaptığı iddia edilen 105 kişiden beşi mahkemece tutuklandı.

Asayiş Şube Müdürlüğü Yankesicilik ve Dolandırıcılık Büro Amirliği ekipleri, çağrı merkezleri üzerinden çok sayıda kişinin dolandırıldığı şikayetleri üzerine harekete geçti. Zanlıların, çağrı merkezi aracılığıyla ulaştıkları vatandaşlara, "Hayat sigortası yaptırmışsınız. Ödemelerinizdeki aksaklıktan dolayı hakkınızda icra takibi başlatılacak." diyerek, kredi kartlarından para çektiği öğrenildi. Uzun soluklu teknik ve fiziki takibin ardından geçen salı günü operasyon düzenlendi. Dört adrese düzenlenen operasyonda 110 kişi gözaltına alındı. Ele geçirilen 150 masaüstü ve 50 dizüstü bilgisayara, incelenmek üzere el koyuldu. Şüphelilerin, kurdukları çağrı merkezi aracılığıyla yüzlerce kişiyi, "sağlık sigortası yaptıkları, Genel Sağlık Sigortası (GSS) kapsamında oldukları, GSS şirketinin avukatı oldukları, borçları bulunduğu, ücretsiz check up kazandıkları" gibi yalanlarla dolandırdığı belirlendi. 
Banka ve posta havale işlemlerini araştıran polis, şu ana kadar 200 kişinin ismini tespit etti. Zanlıların hesaplarında, 15 milyon liralık hareket saptandı. Bu arada onlarca bilgisayardaki harddisklerin kayıtlarının incelemesinin devam ettiği, mağdur sayısının binleri bulabileceği belirtildi. Dördünün yaşı 18'den küçük 105 zanlı, sorguları tamamlanarak dün sabah adliyeye sevk edildi. Zanlıların savcılıktaki ifadesi tamamlandıktan sonra 15'i serbest bırakılırken 95'i, tutuklamaı talebiyle nöbetçi sulh ceza hakimliğine sevk edildi. Bunlardan beşi tutuklandı, 10'u adli kontrol şartıyla, diğerleri ise serbest bırakıldı.



Kaynak:cumhuriyet.com.tr

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çağrı Merkezi Takım Liderin Görevleri

  Çağrı merkezi takım lideri veya supervisor, çağrı merkezindeki takımın yönetiminden sorumlu olan bir pozisyondur. Takım liderleri, müşteri temsilcilerinin işlerini yönetir, performanslarını takip eder ve takımın başarılı bir şekilde çalışmasını sağlar. İşte çağrı merkezi takım liderinin başlıca görevleri: Takım Yönetimi: Takım liderleri, çağrı merkezi takımının günlük faaliyetlerini yönetir. Bu, iş akışını planlamak, görevleri dağıtmak, takımın hedeflere ulaşmasını sağlamak ve takımın verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak anlamına gelir. Performans Yönetimi: Takım liderleri, takım üyelerinin performansını izler, değerlendirir ve geri bildirim sağlar. Performans hedeflerini belirler, performansı izler, eksiklikleri belirler ve gerektiğinde eğitim veya destek sağlar. Ayrıca, takım üyelerine performans hedeflerine ulaşmaları için motivasyon ve rehberlik sağlar. Eğitim ve Geliştirme: Takım liderleri, yeni takım üyelerini eğitir ve onları çağrı merkezi süreçleri, müşteri hizmeti beceri

İyi bir takım lideri nasıl olmalı?

Hepimiz iletişimin önemli bir liderlik özelliği olduğunu biliyoruz. Buna rağmen araştırmalar sıklıkla liderlerin neyi, nasıl söylediklerine odaklanırken ekipleriyle ve çevrelerindeki insanlarla olan iletişimlerini es geçiyor. Takım lideri olmak için ekiple iletişim nasıl kurulmalı? Bir çalışanın takım lideri olabilmesi için ne tür becerilere ihtiyacı var? Sizin için araştırmacıların verilerine de dayanarak takım lideri olma sürecini inceledik. Beynin işleyişi üzerine yapılan yeni bir  çalışmaya  göre lider ya da liderlik potansiyeli taşıyan kişi ile takımındaki çalışanın arasındaki bağ, ekibin diğer üyelerinin kendi aralarında kurduğu bağdan daha güçlü. Yani bu durumda ekip içinde kurulan iletişimin daha zayıf olduğunu söyleyebilir miyiz? Max Planck Enstitüsü’nden Jing Jiang ve ekibinin yaptığı araştırma bunu tam olarak doğrulamasa da lider ışığına sahip kişinin kurduğu iletişimin gücünün dikkat çekici düzeyde farklı olduğunu belirtiyor. Lider özelliklerine sahip biriyle kurulan

Bir atışta 6 gelme olasılığı ?

Geçen sayıda sorduğumuz ve Olasılık Kuramının doğuşuna neden olan problemi anımsayalım.  Pascal ’ın yakın arkadaşı  Chevalier de Méré  bir kumarbazdı. Önceleri  “tek zarı dört atışta bir kez 6 getiren kazanır”  kuralıyla oynuyordu. Ama daha çok kazanmayı umarak, oyunu   “çift zarı 24 atışta bir düşeş getiren kazanır”  kuralıyla oynamaya başlamıştı. Ancak, bir süre sonra, bu kuralın daha az kazandırdığını farketti. Nedenini matematikçi arkadaşı Pascal’a sordu. Pascal bir süre düşündükten sonra problemin matematiksel çözümünü ortaya şöyle koydu. Bir zarı dört atışta enaz bir tane 6 getirme olasılığı nedir? Zarın altı yüzü olduğunu ve her yüzün gelme şansının aynı olduğunu düşünen Pascal, problemi tersinden aldı. Bir atışta 6 gelme olasılığı (1/6), hiç 6 gelmeme olasılığı (5/6) dır. 6 gelme ve 6 gelmeme olasılıkları toplamı daima 1 dir : (1/5) + (5/6) = 1 . İki atışta hiç 6 gelmeme olasılığı (5/6)(5/6) = 25/36 ; 6 gelme olasılığı 1 – 25/36 = 11/36 dır. Üç atışta hiç 6 gelmeme