Ana içeriğe atla

Cazibe Merkezleri Programının Odağındaki Sektör: Çağrı Merkezleri

Cazibe Merkezleri Programının Odağındaki Sektör: Çağrı Merkezleri

Cazibe Merkezleri Programının Odağındaki Sektör: Çağrı Merkezleri
Son birkaç yılda durağan bir dönem geçiren çağrı merkezi sektörü, 2017 yılına cazibe merkezleri programının getirdiği olumlu havayla girdi.
Program kapsamındaki teşvik paketi Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan 23 ile yatırımları cazip hale getirirken, çağrı merkezi sektörü stratejik iş alanı olarak belirlendi.
Teşviklerin sınırlandırıldığı ve çağrı merkezi işinin tehlikeli meslek sınıfına dahil edildiği bir dönem geçiren, bu nedenle yatırım ve insan kaynakları maliyetleri artan sektör için, açıklanan program hem yatırımcılar hem de belirlenen 23 il için yeni bir umut oldu.
Program kapsamında, Elazığ, Malatya, Adıyaman, Tunceli, Bingöl, Erzurum, Erzincan, Gümüşhane, Bayburt, Van, Hakkari, Muş, Bitlis, Ardahan, Kars, Ağrı, Iğdır, Diyarbakır, Şanlıurfa, Mardin, Batman, Siirt ve Şırnak cazibe merkezleri olarak belirlenirken, çağrı merkezi sektörü özelinde verilen destekler aşağıdaki gibi sıralanıyor.
1) Bina Tahsisi Desteği; Hazineye ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarına ait olan, atıl vaziyette bulunan ve YİKOB veya İdareye tahsis edilen binaların yatırımcıya kiralanması suretiyle uygulanır.
2) Fiber İletişim Altyapısı Desteği; Fiber iletişim altyapısının ilk kurulum maliyeti karşılanır.
3) Personel Eğitim Desteği; İlk kuruluş aşamasında istihdam edilecek personelin eğitim masrafları personel başına 2.500 TL’yi geçmeyecek şekilde karşılanır.
4) Yatırım Yeri Tahsisi Desteği; Yatırımcıya kiralanacak ya da bina inşa desteği için kullanılacak; OSB içindeki boş parseller (zorunlu durumlar halinde), Hazineye ait arsa veya parsellerin YİKOB veya İdareye devredilmesi şeklinde uygulanır.
5) Bina Yapımı Desteği; Tahmini bina yapım maliyeti Banka tarafından belirlenir. Bina yatırımcının kendisi, YİKOB veya İdare tarafından yaptırılır. Yatırım için gerekli binanın azami 20.000 m2’ye kadar kısmı desteklenebilir ve verilecek destek tutarı 10.000.000 TL’yi geçemez, aşan kısım yatırımcının öz kaynaklarından karşılanır.
6) Yatırım Teşvik Desteği; Cazibe Merkezleri Programı kapsamındaki illerde kurulacak çağrı merkezleri, yatırımlarda devlet yardımları hakkındaki kararlar kapsamında, kurulduğu bölgenin bölgesel teşviklerinden, herhangi bir asgari yatırım tutarı şartı aranmaksızın söz konusu kararlarda belirtilen usuller çerçevesinde faydalandırılır.
7) Faizsiz Yatırım Kredisi Desteği; Makine- teçhizat ile donanım ve yazılım harcamaları için; Başvuru sürecinde 200 kişi istihdam etme koşulu esnetilmeli
1 Ocak 2017 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren Cazibe Merkezleri Programı için ön talepler Kalkınma Bankası’na yapıldı. Ancak ön talep tarihinin 27 Şubat 2017 olarak belirlenmesi ve aranan şartların sektör dinamikleri gereği kısa sürede sağlanamayacak nitelikte olması en büyük soru işareti olarak karşımıza çıkıyor.
Durağan bir dönem yaşayan çağrı merkezi sektöründe hareketlenme beklentisini arttıran Cazibe Merkezleri Projesine dair sektör temsilcilerinin öneri ve beklentilerini sayfalarımıza taşıdığımız dosyamızda, çağrı merkezi temsilcilerinin belli konularda tereddütleri olsa da genel olarak gelişimi teşvik edici ve olumlu bulduklarını gördük. Başvuru sürecinde 200 kişi istihdam etme koşulu sektör açısından en büyük zorluklardan biri olarak görünüyor. Bu aşamada öngörülen süre içinde bu şartı yerine getirme zorluğu projeye dair yeni düzenleme beklentilerini beraberinde getiriyor.
Yeni yatırımlar için avantaj sağlayan programda, mevcut yatırımı olan firmaların da belli oranlarda kapsam dahiline alınması da beklentiler arasında yer alıyor. Bu yönde bir düzenlemenin sektördeki istihdam oranına olumlu katkısı üzerinde duruluyor. Yatırımcılar için önemli maliyet avantajı sağlayan teşviklerin, dolaylı yönden hizmet kalitesini de etkilemesi bekleniyor. Gerek hem çağrı merkezleri gerekse kurumsal müşterileri açısından maliyet avantajı sağlayan teşviklerle birlikte maliyetleri düşen firmalar, enerjilerini hizmet kalitesini arttırmaya yönelik projelere yoğunlaştırabileceği öngörülüyor.
Kaynak:http://www.callcenterlife.com.tr

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çağrı Merkezi Takım Liderin Görevleri

  Çağrı merkezi takım lideri veya supervisor, çağrı merkezindeki takımın yönetiminden sorumlu olan bir pozisyondur. Takım liderleri, müşteri temsilcilerinin işlerini yönetir, performanslarını takip eder ve takımın başarılı bir şekilde çalışmasını sağlar. İşte çağrı merkezi takım liderinin başlıca görevleri: Takım Yönetimi: Takım liderleri, çağrı merkezi takımının günlük faaliyetlerini yönetir. Bu, iş akışını planlamak, görevleri dağıtmak, takımın hedeflere ulaşmasını sağlamak ve takımın verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak anlamına gelir. Performans Yönetimi: Takım liderleri, takım üyelerinin performansını izler, değerlendirir ve geri bildirim sağlar. Performans hedeflerini belirler, performansı izler, eksiklikleri belirler ve gerektiğinde eğitim veya destek sağlar. Ayrıca, takım üyelerine performans hedeflerine ulaşmaları için motivasyon ve rehberlik sağlar. Eğitim ve Geliştirme: Takım liderleri, yeni takım üyelerini eğitir ve onları çağrı merkezi süreçleri, müşteri hizmeti beceri

İyi bir takım lideri nasıl olmalı?

Hepimiz iletişimin önemli bir liderlik özelliği olduğunu biliyoruz. Buna rağmen araştırmalar sıklıkla liderlerin neyi, nasıl söylediklerine odaklanırken ekipleriyle ve çevrelerindeki insanlarla olan iletişimlerini es geçiyor. Takım lideri olmak için ekiple iletişim nasıl kurulmalı? Bir çalışanın takım lideri olabilmesi için ne tür becerilere ihtiyacı var? Sizin için araştırmacıların verilerine de dayanarak takım lideri olma sürecini inceledik. Beynin işleyişi üzerine yapılan yeni bir  çalışmaya  göre lider ya da liderlik potansiyeli taşıyan kişi ile takımındaki çalışanın arasındaki bağ, ekibin diğer üyelerinin kendi aralarında kurduğu bağdan daha güçlü. Yani bu durumda ekip içinde kurulan iletişimin daha zayıf olduğunu söyleyebilir miyiz? Max Planck Enstitüsü’nden Jing Jiang ve ekibinin yaptığı araştırma bunu tam olarak doğrulamasa da lider ışığına sahip kişinin kurduğu iletişimin gücünün dikkat çekici düzeyde farklı olduğunu belirtiyor. Lider özelliklerine sahip biriyle kurulan

Bir atışta 6 gelme olasılığı ?

Geçen sayıda sorduğumuz ve Olasılık Kuramının doğuşuna neden olan problemi anımsayalım.  Pascal ’ın yakın arkadaşı  Chevalier de Méré  bir kumarbazdı. Önceleri  “tek zarı dört atışta bir kez 6 getiren kazanır”  kuralıyla oynuyordu. Ama daha çok kazanmayı umarak, oyunu   “çift zarı 24 atışta bir düşeş getiren kazanır”  kuralıyla oynamaya başlamıştı. Ancak, bir süre sonra, bu kuralın daha az kazandırdığını farketti. Nedenini matematikçi arkadaşı Pascal’a sordu. Pascal bir süre düşündükten sonra problemin matematiksel çözümünü ortaya şöyle koydu. Bir zarı dört atışta enaz bir tane 6 getirme olasılığı nedir? Zarın altı yüzü olduğunu ve her yüzün gelme şansının aynı olduğunu düşünen Pascal, problemi tersinden aldı. Bir atışta 6 gelme olasılığı (1/6), hiç 6 gelmeme olasılığı (5/6) dır. 6 gelme ve 6 gelmeme olasılıkları toplamı daima 1 dir : (1/5) + (5/6) = 1 . İki atışta hiç 6 gelmeme olasılığı (5/6)(5/6) = 25/36 ; 6 gelme olasılığı 1 – 25/36 = 11/36 dır. Üç atışta hiç 6 gelmeme