Ana içeriğe atla

4.5G İle Çağrı Merkezlerinde Yeni Bir Dönem Başlıyor

4.5G İle Çağrı Merkezlerinde Yeni Bir Dönem Başlıyor
Akıllı mobil cihaz kullanımındaki hızlı artış̧, yüksek hız ve kapasite talebi, yeni teknolojik gelişmeler, mobil geniş bant teknolojilerinde yeni gelişmeleri de beraberinde getiriyor.
Ülkemizde 4.5G olarak adlandırılan ve 1 Nisan’dan itibaren kullanmaya başladığımız yeni nesil hücresel ağ teknolojisiyle birlikte hem kullanıcılar hem de işletmeler için yeni bir dönem başladı.
4.5G, kullanıcılar için daha yüksek aktarım hızı, daha düşük gecikme süreleri, daha fazla kapasite ve kalite anlamına geliyor.  Mobil olarak bilgiye erişimimiz hızlanırken, kapsama alanı da daha çok genişliyor. Bu durum tüm online işlemlerin çok daha hızlı gerçekleşmesine imkan sağlıyor. 4.5G’nin tüketiciler açısından avantajları bunlarla sınırlı değil elbette. Bulut servisleri üzerinde daha geniş depolama alanı, yüksek kalitede ses ve görüntü de yeni dönemin sunduğu imkanlar arasında.
Şirketler açısından bakıldığında ise bu yeni teknolojik altyapıların sunacağı çok geniş bir hareket alanından söz etmek mümkün. Öyle ki, bir sonraki adımda IOT veya M2M (machine to machine) yani iletişimin insansız ortama taşıması bekleniyor. Nesnelerin interneti kavramı daha sık hayatımızda yer bulması ve günlük hayatımıza etkilerini ise ilerleyen dönemlerde göreceğiz.
En büyük yenilik; kaliteli ve kesintisiz görüntülü görşme
Yeni mobil internet teknolojisiyle birlikte, kullanıcıların mobil olarak bilgiye erişimlerinin hızlanması, firmaların müşterileriyle iletişim kurmak için uyguladığı yöntemleri de derinden etkileyecek. Görsel ve video kullanımının yoğun olduğu içeriklerle ilerleyen dönemlerde daha sık karşılaşılmasına kesin gözüyle bakılıyor.
Peki, finanstan sağlığa, e-ticaretten eğlenceye kadar birçok sektörü etkileyecek olan yeni dönem, müşterileriyle iletişim kurmak konusunda araç ve kanalları her geçen yıl çeşitlendiren müşteri hizmetlerini nasıl etkileyecek? 4.5G teknolojisinin çağrı merkezi sektörüne etkilerini sorguladığımız bu sayımızda sektör temsilerinin genel görüşünün, bu değişimin özellikle görüntülü iletişimde kendini göstereceği yönünde olduğunu söyleyebiliriz.
Özellikle bankacılık ve sigorta sektörlerinde kullanıcıların, mobil cihazlardaki görüntülü servisleri kullanarak alacakları yüz yüze hizmet ve bu hizmetin kaliteli ve kesintisiz olması müşteri deneyimini üst düzeye taşıyacak. Ayrıca anlık mesajlaşma uygulamaları da müşterilerin hizmet aldığı ana kanallardan birine dönüşecek.
Tüm online işlemlerdeki hızın artmasıyla birlikte mobil cihazlardan yapılan e-ticaret faaliyetleri ve bunun devamında da ödeme altyapıları, müşterilere sunulan hizmetlerin etkileneceği sektörler arasında yerini alıyor.
4.5G teknolojisinin, çağrı merkezi hizmetlerine etkileri ve yapılan teknoloji yatırımlarının yansımaları yakın dönemde kendisini daha net hissettirmesi bekleniyor.


Kaynak:Call Center Life

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çağrı Merkezi Takım Liderin Görevleri

  Çağrı merkezi takım lideri veya supervisor, çağrı merkezindeki takımın yönetiminden sorumlu olan bir pozisyondur. Takım liderleri, müşteri temsilcilerinin işlerini yönetir, performanslarını takip eder ve takımın başarılı bir şekilde çalışmasını sağlar. İşte çağrı merkezi takım liderinin başlıca görevleri: Takım Yönetimi: Takım liderleri, çağrı merkezi takımının günlük faaliyetlerini yönetir. Bu, iş akışını planlamak, görevleri dağıtmak, takımın hedeflere ulaşmasını sağlamak ve takımın verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak anlamına gelir. Performans Yönetimi: Takım liderleri, takım üyelerinin performansını izler, değerlendirir ve geri bildirim sağlar. Performans hedeflerini belirler, performansı izler, eksiklikleri belirler ve gerektiğinde eğitim veya destek sağlar. Ayrıca, takım üyelerine performans hedeflerine ulaşmaları için motivasyon ve rehberlik sağlar. Eğitim ve Geliştirme: Takım liderleri, yeni takım üyelerini eğitir ve onları çağrı merkezi süreçleri, müşteri hizmeti beceri

İyi bir takım lideri nasıl olmalı?

Hepimiz iletişimin önemli bir liderlik özelliği olduğunu biliyoruz. Buna rağmen araştırmalar sıklıkla liderlerin neyi, nasıl söylediklerine odaklanırken ekipleriyle ve çevrelerindeki insanlarla olan iletişimlerini es geçiyor. Takım lideri olmak için ekiple iletişim nasıl kurulmalı? Bir çalışanın takım lideri olabilmesi için ne tür becerilere ihtiyacı var? Sizin için araştırmacıların verilerine de dayanarak takım lideri olma sürecini inceledik. Beynin işleyişi üzerine yapılan yeni bir  çalışmaya  göre lider ya da liderlik potansiyeli taşıyan kişi ile takımındaki çalışanın arasındaki bağ, ekibin diğer üyelerinin kendi aralarında kurduğu bağdan daha güçlü. Yani bu durumda ekip içinde kurulan iletişimin daha zayıf olduğunu söyleyebilir miyiz? Max Planck Enstitüsü’nden Jing Jiang ve ekibinin yaptığı araştırma bunu tam olarak doğrulamasa da lider ışığına sahip kişinin kurduğu iletişimin gücünün dikkat çekici düzeyde farklı olduğunu belirtiyor. Lider özelliklerine sahip biriyle kurulan

Bir atışta 6 gelme olasılığı ?

Geçen sayıda sorduğumuz ve Olasılık Kuramının doğuşuna neden olan problemi anımsayalım.  Pascal ’ın yakın arkadaşı  Chevalier de Méré  bir kumarbazdı. Önceleri  “tek zarı dört atışta bir kez 6 getiren kazanır”  kuralıyla oynuyordu. Ama daha çok kazanmayı umarak, oyunu   “çift zarı 24 atışta bir düşeş getiren kazanır”  kuralıyla oynamaya başlamıştı. Ancak, bir süre sonra, bu kuralın daha az kazandırdığını farketti. Nedenini matematikçi arkadaşı Pascal’a sordu. Pascal bir süre düşündükten sonra problemin matematiksel çözümünü ortaya şöyle koydu. Bir zarı dört atışta enaz bir tane 6 getirme olasılığı nedir? Zarın altı yüzü olduğunu ve her yüzün gelme şansının aynı olduğunu düşünen Pascal, problemi tersinden aldı. Bir atışta 6 gelme olasılığı (1/6), hiç 6 gelmeme olasılığı (5/6) dır. 6 gelme ve 6 gelmeme olasılıkları toplamı daima 1 dir : (1/5) + (5/6) = 1 . İki atışta hiç 6 gelmeme olasılığı (5/6)(5/6) = 25/36 ; 6 gelme olasılığı 1 – 25/36 = 11/36 dır. Üç atışta hiç 6 gelmeme