Ana içeriğe atla

4.5G İle Çağrı Merkezlerinde Yeni Bir Dönem Başlıyor

4.5G İle Çağrı Merkezlerinde Yeni Bir Dönem Başlıyor
Akıllı mobil cihaz kullanımındaki hızlı artış̧, yüksek hız ve kapasite talebi, yeni teknolojik gelişmeler, mobil geniş bant teknolojilerinde yeni gelişmeleri de beraberinde getiriyor.
Ülkemizde 4.5G olarak adlandırılan ve 1 Nisan’dan itibaren kullanmaya başladığımız yeni nesil hücresel ağ teknolojisiyle birlikte hem kullanıcılar hem de işletmeler için yeni bir dönem başladı.
4.5G, kullanıcılar için daha yüksek aktarım hızı, daha düşük gecikme süreleri, daha fazla kapasite ve kalite anlamına geliyor.  Mobil olarak bilgiye erişimimiz hızlanırken, kapsama alanı da daha çok genişliyor. Bu durum tüm online işlemlerin çok daha hızlı gerçekleşmesine imkan sağlıyor. 4.5G’nin tüketiciler açısından avantajları bunlarla sınırlı değil elbette. Bulut servisleri üzerinde daha geniş depolama alanı, yüksek kalitede ses ve görüntü de yeni dönemin sunduğu imkanlar arasında.
Şirketler açısından bakıldığında ise bu yeni teknolojik altyapıların sunacağı çok geniş bir hareket alanından söz etmek mümkün. Öyle ki, bir sonraki adımda IOT veya M2M (machine to machine) yani iletişimin insansız ortama taşıması bekleniyor. Nesnelerin interneti kavramı daha sık hayatımızda yer bulması ve günlük hayatımıza etkilerini ise ilerleyen dönemlerde göreceğiz.
En büyük yenilik; kaliteli ve kesintisiz görüntülü görşme
Yeni mobil internet teknolojisiyle birlikte, kullanıcıların mobil olarak bilgiye erişimlerinin hızlanması, firmaların müşterileriyle iletişim kurmak için uyguladığı yöntemleri de derinden etkileyecek. Görsel ve video kullanımının yoğun olduğu içeriklerle ilerleyen dönemlerde daha sık karşılaşılmasına kesin gözüyle bakılıyor.
Peki, finanstan sağlığa, e-ticaretten eğlenceye kadar birçok sektörü etkileyecek olan yeni dönem, müşterileriyle iletişim kurmak konusunda araç ve kanalları her geçen yıl çeşitlendiren müşteri hizmetlerini nasıl etkileyecek? 4.5G teknolojisinin çağrı merkezi sektörüne etkilerini sorguladığımız bu sayımızda sektör temsilerinin genel görüşünün, bu değişimin özellikle görüntülü iletişimde kendini göstereceği yönünde olduğunu söyleyebiliriz.
Özellikle bankacılık ve sigorta sektörlerinde kullanıcıların, mobil cihazlardaki görüntülü servisleri kullanarak alacakları yüz yüze hizmet ve bu hizmetin kaliteli ve kesintisiz olması müşteri deneyimini üst düzeye taşıyacak. Ayrıca anlık mesajlaşma uygulamaları da müşterilerin hizmet aldığı ana kanallardan birine dönüşecek.
Tüm online işlemlerdeki hızın artmasıyla birlikte mobil cihazlardan yapılan e-ticaret faaliyetleri ve bunun devamında da ödeme altyapıları, müşterilere sunulan hizmetlerin etkileneceği sektörler arasında yerini alıyor.
4.5G teknolojisinin, çağrı merkezi hizmetlerine etkileri ve yapılan teknoloji yatırımlarının yansımaları yakın dönemde kendisini daha net hissettirmesi bekleniyor.


Kaynak:Call Center Life

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çağrı Merkezi İş Gücü Hesaplama

  Çağrı merkezi iş gücünü hesaplarken, çalışan sayısını doğru bir şekilde belirlemek önemlidir. İş gücü yönetimi, çağrı merkezi performansını optimize etmek ve müşteri taleplerine etkili bir şekilde yanıt vermek için kritik bir faktördür. İşte çağrı merkezi iş gücünü hesaplamanıza yardımcı olacak temel adımlar: Gerekli Personel Sayısını Belirleme: İlk adım, belirli bir zaman dilimindeki beklenen çağrı hacmini anlamaktır. Bu, geçmiş verilere dayanabilir veya tahmini taleplere göre belirlenebilir. Örneğin, saatlik, günlük veya haftalık bazda çağrı hacmi belirlenebilir. Hedef Yanıt Süresi Belirleme: Çağrı merkezinin hedef yanıt süresini belirleyin. Bu süre, çağrılara ne kadar süre içinde yanıt verilmesi gerektiğini gösterir. Yanıtlanan Çağrı Sayısını Belirleme: Belirlenen hedef yanıt süresi içinde yanıtlanması gereken çağrı sayısını hesaplayın. İş İlkelerine ve Hedeflere Göre Ekstra Personel Ekleme: Çağrı merkezi iş ilkeleri ve hedeflere göre, ekstra personel eklemek isteyebilirsi...

Çağrı Merkezi Takım Liderin Görevleri

  Çağrı merkezi takım lideri veya supervisor, çağrı merkezindeki takımın yönetiminden sorumlu olan bir pozisyondur. Takım liderleri, müşteri temsilcilerinin işlerini yönetir, performanslarını takip eder ve takımın başarılı bir şekilde çalışmasını sağlar. İşte çağrı merkezi takım liderinin başlıca görevleri: Takım Yönetimi: Takım liderleri, çağrı merkezi takımının günlük faaliyetlerini yönetir. Bu, iş akışını planlamak, görevleri dağıtmak, takımın hedeflere ulaşmasını sağlamak ve takımın verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak anlamına gelir. Performans Yönetimi: Takım liderleri, takım üyelerinin performansını izler, değerlendirir ve geri bildirim sağlar. Performans hedeflerini belirler, performansı izler, eksiklikleri belirler ve gerektiğinde eğitim veya destek sağlar. Ayrıca, takım üyelerine performans hedeflerine ulaşmaları için motivasyon ve rehberlik sağlar. Eğitim ve Geliştirme: Takım liderleri, yeni takım üyelerini eğitir ve onları çağrı merkezi süreçleri, müşteri hizmeti be...

Bir atışta 6 gelme olasılığı ?

Geçen sayıda sorduğumuz ve Olasılık Kuramının doğuşuna neden olan problemi anımsayalım.  Pascal ’ın yakın arkadaşı  Chevalier de Méré  bir kumarbazdı. Önceleri  “tek zarı dört atışta bir kez 6 getiren kazanır”  kuralıyla oynuyordu. Ama daha çok kazanmayı umarak, oyunu   “çift zarı 24 atışta bir düşeş getiren kazanır”  kuralıyla oynamaya başlamıştı. Ancak, bir süre sonra, bu kuralın daha az kazandırdığını farketti. Nedenini matematikçi arkadaşı Pascal’a sordu. Pascal bir süre düşündükten sonra problemin matematiksel çözümünü ortaya şöyle koydu. Bir zarı dört atışta enaz bir tane 6 getirme olasılığı nedir? Zarın altı yüzü olduğunu ve her yüzün gelme şansının aynı olduğunu düşünen Pascal, problemi tersinden aldı. Bir atışta 6 gelme olasılığı (1/6), hiç 6 gelmeme olasılığı (5/6) dır. 6 gelme ve 6 gelmeme olasılıkları toplamı daima 1 dir : (1/5) + (5/6) = 1 . İki atışta hiç 6 gelmeme olasılığı (5/6)(5/6) = 25/36 ; 6 gelme olasılığı 1 – 25/36 ...