Akıllı mobil cihaz kullanımındaki hızlı
artış̧, yüksek hız ve kapasite talebi, yeni teknolojik gelişmeler, mobil geniş
bant teknolojilerinde yeni gelişmeleri de beraberinde getiriyor.
Ülkemizde 4.5G olarak adlandırılan ve 1
Nisan’dan itibaren kullanmaya başladığımız yeni nesil hücresel ağ
teknolojisiyle birlikte hem kullanıcılar hem de işletmeler için yeni bir dönem
başladı.
4.5G, kullanıcılar için daha yüksek
aktarım hızı, daha düşük gecikme süreleri, daha fazla kapasite ve kalite
anlamına geliyor. Mobil olarak bilgiye erişimimiz hızlanırken, kapsama
alanı da daha çok genişliyor. Bu durum tüm online işlemlerin çok daha hızlı
gerçekleşmesine imkan sağlıyor. 4.5G’nin tüketiciler açısından avantajları
bunlarla sınırlı değil elbette. Bulut servisleri üzerinde daha geniş depolama
alanı, yüksek kalitede ses ve görüntü de yeni dönemin sunduğu imkanlar
arasında.
Şirketler açısından bakıldığında ise bu
yeni teknolojik altyapıların sunacağı çok geniş bir hareket alanından söz etmek
mümkün. Öyle ki, bir sonraki adımda IOT veya M2M (machine to machine) yani
iletişimin insansız ortama taşıması bekleniyor. Nesnelerin interneti kavramı
daha sık hayatımızda yer bulması ve günlük hayatımıza etkilerini ise ilerleyen
dönemlerde göreceğiz.
En büyük yenilik; kaliteli ve kesintisiz
görüntülü görşme
Yeni mobil internet teknolojisiyle
birlikte, kullanıcıların mobil olarak bilgiye erişimlerinin hızlanması,
firmaların müşterileriyle iletişim kurmak için uyguladığı yöntemleri de
derinden etkileyecek. Görsel ve video kullanımının yoğun olduğu içeriklerle
ilerleyen dönemlerde daha sık karşılaşılmasına kesin gözüyle bakılıyor.
Peki, finanstan sağlığa, e-ticaretten
eğlenceye kadar birçok sektörü etkileyecek olan yeni dönem, müşterileriyle
iletişim kurmak konusunda araç ve kanalları her geçen yıl çeşitlendiren müşteri
hizmetlerini nasıl etkileyecek? 4.5G teknolojisinin çağrı merkezi sektörüne
etkilerini sorguladığımız bu sayımızda sektör temsilerinin genel görüşünün, bu
değişimin özellikle görüntülü iletişimde kendini göstereceği yönünde olduğunu
söyleyebiliriz.
Özellikle bankacılık ve sigorta
sektörlerinde kullanıcıların, mobil cihazlardaki görüntülü servisleri
kullanarak alacakları yüz yüze hizmet ve bu hizmetin kaliteli ve kesintisiz
olması müşteri deneyimini üst düzeye taşıyacak. Ayrıca anlık mesajlaşma
uygulamaları da müşterilerin hizmet aldığı ana kanallardan birine dönüşecek.
Tüm online işlemlerdeki hızın artmasıyla
birlikte mobil cihazlardan yapılan e-ticaret faaliyetleri ve bunun devamında da
ödeme altyapıları, müşterilere sunulan hizmetlerin etkileneceği sektörler
arasında yerini alıyor.
4.5G teknolojisinin, çağrı merkezi
hizmetlerine etkileri ve yapılan teknoloji yatırımlarının yansımaları yakın
dönemde kendisini daha net hissettirmesi bekleniyor.
Kaynak:Call Center Life
Yorumlar
Yorum Gönder