Ana içeriğe atla

Egon Mu Var Derdin Var!

Egon Mu Var Derdin Var!

Egon Mu Var Derdin Var!

Egonuz mu sizi yönetiyor, siz mi egonuzu? Peki, iş yerinizi kim yönetiyor; egolarınız mı, egosu yüksek çalışanlarınız mı? Egonuzu kontrol altında tutamıyor musunuz?

Egolarla baş etmede zorluk mu çekiyorsunuz? İş yerinizde farklı egoların hâkimiyeti mi yoksa farklı egoların çatışması mı var?
İnsan yaşamının ayrılmaz bir parçası olan ego, iş dünyasının da en büyük dertlerinden biri aslında. Ego, toplumumuzda kendine tapma hastalığı olarak bilinse de, insan yaşamında onu hırslandıran başarıya götüren güdü olarak da algılanır. Özellikle iş hayatında karşımıza çıkan ego, aslında iş hayatının en büyük diktatörüdür.

Ego, Toplumun Biçtiği Bir Rol

İş dünyasında egoların tatmin edilmesi büyük önem taşır. İnsanlar kendilerini güvende hissetmek, elinde olan fırsatları kaçırmamak için sürekli çalışır ve takdir bekler. Egolar tatmin edildiği sürece insan, kendini çok iyi ve güçlü hisseder. Fakat asıl sorun egoların tatmin edilememesiyle başlar. Kalsedon Danışmanlık’ın kurucusu Koç Nesrin Gökpınar, bu konudaki düşüncelerini şöyle ifade ediyor:
“Ego aslında senin gerçek kimliğinin tam tersidir. Toplumun sana biçtiği ve senin de oynamaktan çekinmediğin roldür. Toplumun isteklerinin, senin isteklerin ve hedeflerin olması durumudur. İş hayatında seni konumlandırdıkları yerdir ve tatmin edilemeyen egolar, sahibi için sıkıntı verir.”

İşyerinde Kaosa Sebep Olabilir

Peki, bunun önüne geçmek için yöneticiler çalışanlarına nasıl davranmalı? Egolarını tatmin etmeye uğraşan çalışanlarınız bunun için ne gerekiyorsa yapacak ve önünde sonunda o başarıyı elde edip sizin takdirinizi kazanacaklardır. Siz de onları motive etmek adına çeşitli ödüller sunacaksınız.
Çalışanlarınızı yüceltmeye başladığınız andan sonra, diğer çalışanlarınızın buna alınması fazla zaman almayacaktır. Sonuç olarak da çalışma ortamında kaos oluşacaktır. Koç Nesrin Gökpınar; “Bu durumu önlemek için; tüm çalışanlarınızın, sizin için değerli olduklarını hissetmeleri çok önemlidir. En iyi çalışanlarınızı diğerlerine örnek gösterin, tanrılaştırmayın. Aksi takdirde iş ortamında rahatsız edici bir rekabet ortamı doğacak ve bu durum şirket verimliğine zarar verecektir” dedi.

Kaynak:saglikveyasamsitesi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çağrı Merkezi Takım Liderin Görevleri

  Çağrı merkezi takım lideri veya supervisor, çağrı merkezindeki takımın yönetiminden sorumlu olan bir pozisyondur. Takım liderleri, müşteri temsilcilerinin işlerini yönetir, performanslarını takip eder ve takımın başarılı bir şekilde çalışmasını sağlar. İşte çağrı merkezi takım liderinin başlıca görevleri: Takım Yönetimi: Takım liderleri, çağrı merkezi takımının günlük faaliyetlerini yönetir. Bu, iş akışını planlamak, görevleri dağıtmak, takımın hedeflere ulaşmasını sağlamak ve takımın verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak anlamına gelir. Performans Yönetimi: Takım liderleri, takım üyelerinin performansını izler, değerlendirir ve geri bildirim sağlar. Performans hedeflerini belirler, performansı izler, eksiklikleri belirler ve gerektiğinde eğitim veya destek sağlar. Ayrıca, takım üyelerine performans hedeflerine ulaşmaları için motivasyon ve rehberlik sağlar. Eğitim ve Geliştirme: Takım liderleri, yeni takım üyelerini eğitir ve onları çağrı merkezi süreçleri, müşteri hizmeti beceri

İyi bir takım lideri nasıl olmalı?

Hepimiz iletişimin önemli bir liderlik özelliği olduğunu biliyoruz. Buna rağmen araştırmalar sıklıkla liderlerin neyi, nasıl söylediklerine odaklanırken ekipleriyle ve çevrelerindeki insanlarla olan iletişimlerini es geçiyor. Takım lideri olmak için ekiple iletişim nasıl kurulmalı? Bir çalışanın takım lideri olabilmesi için ne tür becerilere ihtiyacı var? Sizin için araştırmacıların verilerine de dayanarak takım lideri olma sürecini inceledik. Beynin işleyişi üzerine yapılan yeni bir  çalışmaya  göre lider ya da liderlik potansiyeli taşıyan kişi ile takımındaki çalışanın arasındaki bağ, ekibin diğer üyelerinin kendi aralarında kurduğu bağdan daha güçlü. Yani bu durumda ekip içinde kurulan iletişimin daha zayıf olduğunu söyleyebilir miyiz? Max Planck Enstitüsü’nden Jing Jiang ve ekibinin yaptığı araştırma bunu tam olarak doğrulamasa da lider ışığına sahip kişinin kurduğu iletişimin gücünün dikkat çekici düzeyde farklı olduğunu belirtiyor. Lider özelliklerine sahip biriyle kurulan

Bir atışta 6 gelme olasılığı ?

Geçen sayıda sorduğumuz ve Olasılık Kuramının doğuşuna neden olan problemi anımsayalım.  Pascal ’ın yakın arkadaşı  Chevalier de Méré  bir kumarbazdı. Önceleri  “tek zarı dört atışta bir kez 6 getiren kazanır”  kuralıyla oynuyordu. Ama daha çok kazanmayı umarak, oyunu   “çift zarı 24 atışta bir düşeş getiren kazanır”  kuralıyla oynamaya başlamıştı. Ancak, bir süre sonra, bu kuralın daha az kazandırdığını farketti. Nedenini matematikçi arkadaşı Pascal’a sordu. Pascal bir süre düşündükten sonra problemin matematiksel çözümünü ortaya şöyle koydu. Bir zarı dört atışta enaz bir tane 6 getirme olasılığı nedir? Zarın altı yüzü olduğunu ve her yüzün gelme şansının aynı olduğunu düşünen Pascal, problemi tersinden aldı. Bir atışta 6 gelme olasılığı (1/6), hiç 6 gelmeme olasılığı (5/6) dır. 6 gelme ve 6 gelmeme olasılıkları toplamı daima 1 dir : (1/5) + (5/6) = 1 . İki atışta hiç 6 gelmeme olasılığı (5/6)(5/6) = 25/36 ; 6 gelme olasılığı 1 – 25/36 = 11/36 dır. Üç atışta hiç 6 gelmeme