Ana içeriğe atla

Sosyal Medya Müşteri Hizmetlerinde Harikalar Yaratmanın 7 Yolu

Sosyal Medya Müşteri Hizmetlerinde Harikalar Yaratmanın 7 Yolu

Müşteri hizmetleri anlayışı, günden güne geleneksel çağrı merkezlerinden sosyal medyaya kayıyor. Bu da sosyal medya kanallarında bu hizmeti verenlerin üzerinde ciddi baskı oluşturabiliyor.
Bir yandan farklı sosyal medya kanallarından gelen onlarca soru ve yorumu cevaplamaya çalışırken, bir yandan da eksiksiz bir hizmet vermeye çalışıyorlar.
İster sosyal medya için özel bir ekip kurmuş olun, ister mevcut müşteri hizmetleri ekibinizi bu işe yönlendirin, işte size iyi hizmet sağlamanız için en etkili yollar.
Kaynak: http://www.businessinsider.com/sc/social...

1. Her zaman bir adım önde olun.

Her zaman bir adım önde olun.
Daha önceki dönemlerde yaşadığınız iş akışlarına, sorunların hangi kanallardan geldiğine ve nasıl yönetildiğine bakın. Anlık bildirimlerinizi açık tutun ki olaylara anında müdahale edebilesiniz. Mevcut ve geçmiş verileri analiz ederek kıyaslayın.

2. Eğitim şart.

Sosyal beceriler, müşteri psikolojisi, alttan almaları gereken durumlar, müşterilere çıkışabilecekleri durumlar, neyi ne zaman yapmayıp söylememeleri gerektiği, müşteri ihtiyaçları ve uyuşmazlık çözümü gibi konularda müşteri temsilcilerinizi eğitin. Stres yönetimini unutmayın. Eğitimin sürekliliğini sağlayın.

3. Müşteri temsilcilerinize doğru veri ve içerik sağlayın.

Temsilciler ne kadar bilgi ve içerik erişimine sahip olursa, verdikleri cevaplar müşteriyi o kadar tatmin eder. Sosyal medya yönetimi ile müşteri ilişkileri yönetimi araçlarını birleştirin. Müşterinin konumu, mal temini, sevkiyat durumu, ile ilgili bilgiler sunabilin. Kullandığınız araçların, temsilcinizin önemli konuların üzerine eğilebilmesi için gerekli önceliklendirmeyi sağlayabildiğinden emin olun.

4. İşin uzmanlarıyla çalışın.

Bir uzman tarafından çözülmesi gereken sorunlar ortaya çıktığında, müşteri temsilcilerinize sorunu kendi içlerinde çözebilmeleri konusunda yetki verin ki mümkün olan en kısa sürede problem halledilebilsin.

5. Hızlı cevap verin.

Cevap süresi müşteriler için çok önemlidir. Temsilcilerinizin performanslarını ölçmek için cevap süresini takip edin ki, ne zaman ilave eleman gerektiğini saptayabilin.

6. Self-servis imkanları sağlayın.

Müşterilerinizi, işlemlerini kendi kendilerine yapabilmesi için kuracağınız sisteme yönlendirin.

7. Yaptıklarınızı göstermekten çekinmeyin.

Sosyal medyadaki çabalarınızın müşteri memnuniyetini nasıl etkilediğini ve ekibinizin başarısını görünür kılın.
Doğru yöntemleri, güçlü araç ve kaynakları kullanarak, ekibinize, yoğunlukla baş edebilmeleri ve müşteri hizmetleri deneyimi konusunda harikalar yaratabilmeleri için gerekli gücü sağlayın.

Kaynak:Onedio

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çağrı Merkezi Takım Liderin Görevleri

  Çağrı merkezi takım lideri veya supervisor, çağrı merkezindeki takımın yönetiminden sorumlu olan bir pozisyondur. Takım liderleri, müşteri temsilcilerinin işlerini yönetir, performanslarını takip eder ve takımın başarılı bir şekilde çalışmasını sağlar. İşte çağrı merkezi takım liderinin başlıca görevleri: Takım Yönetimi: Takım liderleri, çağrı merkezi takımının günlük faaliyetlerini yönetir. Bu, iş akışını planlamak, görevleri dağıtmak, takımın hedeflere ulaşmasını sağlamak ve takımın verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak anlamına gelir. Performans Yönetimi: Takım liderleri, takım üyelerinin performansını izler, değerlendirir ve geri bildirim sağlar. Performans hedeflerini belirler, performansı izler, eksiklikleri belirler ve gerektiğinde eğitim veya destek sağlar. Ayrıca, takım üyelerine performans hedeflerine ulaşmaları için motivasyon ve rehberlik sağlar. Eğitim ve Geliştirme: Takım liderleri, yeni takım üyelerini eğitir ve onları çağrı merkezi süreçleri, müşteri hizmeti beceri

İyi bir takım lideri nasıl olmalı?

Hepimiz iletişimin önemli bir liderlik özelliği olduğunu biliyoruz. Buna rağmen araştırmalar sıklıkla liderlerin neyi, nasıl söylediklerine odaklanırken ekipleriyle ve çevrelerindeki insanlarla olan iletişimlerini es geçiyor. Takım lideri olmak için ekiple iletişim nasıl kurulmalı? Bir çalışanın takım lideri olabilmesi için ne tür becerilere ihtiyacı var? Sizin için araştırmacıların verilerine de dayanarak takım lideri olma sürecini inceledik. Beynin işleyişi üzerine yapılan yeni bir  çalışmaya  göre lider ya da liderlik potansiyeli taşıyan kişi ile takımındaki çalışanın arasındaki bağ, ekibin diğer üyelerinin kendi aralarında kurduğu bağdan daha güçlü. Yani bu durumda ekip içinde kurulan iletişimin daha zayıf olduğunu söyleyebilir miyiz? Max Planck Enstitüsü’nden Jing Jiang ve ekibinin yaptığı araştırma bunu tam olarak doğrulamasa da lider ışığına sahip kişinin kurduğu iletişimin gücünün dikkat çekici düzeyde farklı olduğunu belirtiyor. Lider özelliklerine sahip biriyle kurulan

Bir atışta 6 gelme olasılığı ?

Geçen sayıda sorduğumuz ve Olasılık Kuramının doğuşuna neden olan problemi anımsayalım.  Pascal ’ın yakın arkadaşı  Chevalier de Méré  bir kumarbazdı. Önceleri  “tek zarı dört atışta bir kez 6 getiren kazanır”  kuralıyla oynuyordu. Ama daha çok kazanmayı umarak, oyunu   “çift zarı 24 atışta bir düşeş getiren kazanır”  kuralıyla oynamaya başlamıştı. Ancak, bir süre sonra, bu kuralın daha az kazandırdığını farketti. Nedenini matematikçi arkadaşı Pascal’a sordu. Pascal bir süre düşündükten sonra problemin matematiksel çözümünü ortaya şöyle koydu. Bir zarı dört atışta enaz bir tane 6 getirme olasılığı nedir? Zarın altı yüzü olduğunu ve her yüzün gelme şansının aynı olduğunu düşünen Pascal, problemi tersinden aldı. Bir atışta 6 gelme olasılığı (1/6), hiç 6 gelmeme olasılığı (5/6) dır. 6 gelme ve 6 gelmeme olasılıkları toplamı daima 1 dir : (1/5) + (5/6) = 1 . İki atışta hiç 6 gelmeme olasılığı (5/6)(5/6) = 25/36 ; 6 gelme olasılığı 1 – 25/36 = 11/36 dır. Üç atışta hiç 6 gelmeme